سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مد روز

در مورد مد و فشن که علاقه خودمه براتون می نویسم
نظر

حدود یک دهه پیش پرینترهای سه بعدی مشغول طراحی ماشین‌های گران قیمت برای کارخانه‌های بزرگ بودند. به غیر از افراد متخصصی که با چاپگرهای سه بعدی کار می‌کردند، کسی این دستگاه‌ها را نمی‌شناخت. اما به لطف جنبشی که در صنعت چاپگرهای سه بعدی شکل گرفت افراد بیشتری با این دستگاه آشنا شدند. امروزه خرید پرینتر سه بعدی بسیار رواج دارد.

پرینتر سه بعدی صنعتی

مطمئنا افرادی برای خرید پرینتر سه بعدی صنعتی اقدام می‌کنند با قابلیت‌های آن آشنا هستند. ما در این مقاله به تعریف مختصری از پرینترهای سه بعدی صنعتی می‌پردازیم. بیشتر چاپگرهای سه بعدی صنعتی دارای فناوری FDM، وزن زیاد و اندازه بزرگی هستند.

نمونه‌های صنعتی علاوه بر مواد فیلامنت، از مواد بسیار دیگری برای چاپ استفاده می‌کنند. طرز کار دستگاه به این صورت است که مواد را پس از ذوب به صورت لایه‌ای روی هم قرار می‌دهد. بسیار از دستگاه‌ها داری میز کار با قابلیت گرم‌کننده هستند. برای یک چاپ صحیح نیاز است تا دمای محیط، میز کار و مواد، نزدیک به هم باشد.

در پرینتر سه بعدی صنعتی (3D Printer) برای افزایش دقت، نازل‌ها در 2 جهت حرکت می‌کنند. میز کار هم در جهت دیگر حرکت می‌کند. نمونه‌های صنعتی شامل اکسترودر، نازل، میز گرم شونده، اتاقک، نمایشگر، نرم‌افزار و موارد دیگر هستند. پرینتر‌های صنعتی برای مشاغل بزرگ موارد تحقیقاتی و هزاران مورد دیگر مناسب هستند.

پرینتر سه بعدی خانگی

 اگر علاقه‌مند به استفاده از چاپگر سه بعدی هستید باید به چند نکته دقت کنید. اول اینکه مورد استفاده از چاپگر سه بعدی را بدانیم. یعنی قرار است قطعات زینتی و دکوری بسازیم یا قطعه‌هایی برای جایگزینی وسایل مختلف تهیه کنیم.

سپس باید اندازه قطعه‌های مورد نظر و ظرفیت دستگاه را بسنجیم. واضح است که پرینترهای سه بعدی خانگی نسبت به پرینترهای سه بعدی صنعتی قدرت و دقت کمتری دارند. اگر فقط علاقه‌مند به ساخت وسایل سه بعدی هستیم این نوع پرینترها برای ما مناسب است. اگر کسب و کار کوچکی داریم، باز می‌توان از این پرینترهای خانگی یا رومیزی استفاده کرد. چاپگرهای خانگی قطعات کوچک‌تری می‌سازند اما بسیار به صرفه هستند. برای کار با این نوع پرینتر‌ها به رنگ و مواد مخصوص نیاز است. همچنین طراحی قطعه به وسیله نرم‌افزارهای مختلف نیاز صورت می‌گیرد.

منبع: https://listabzar.com/